Jak sprowadzić auto z zagranicy - podręcznik sprowadzającego (procedury i koszta) cz.II

W ostatnim artykule opisaliśmy pierwsze kroki przy sprowadzaniu samochodów z zagranicy. Jednak formalności, które należy spełnić w danym kraju Unii Europejskiej, to tylko część zadań, które stoją przed nabywcą.

Kiedy już Twój wymarzony samochód znajdzie się w Polsce, na samym początku powinieneś zgłosić się do tłumacza przysięgłego w celu przetłumaczenia wszystkich niezbędnych dokumentów. Jeśli chcesz mieć pewność, że usługa zostanie wykonana rzetelnie, skorzystaj z propozycji biura tłumaczeń, specjalizującego się w tego typu procedurach.

Pamiętaj! Tłumaczenia muszą być zrealizowane wyłącznie przez tłumacza przysięgłego, który stawia na poszczególnych dokumentach swoją pieczątkę. Bez niej żaden urząd nie będzie honorował takich aktów.

Nasza firma już od wielu lat zajmuje się tłumaczeniami umów sprzedaży auta, kart pojazdów i innych tego rodzaju dokumentów. Zapewniamy również fachowe doradztwo w zakresie dalszych działań.

Dokumenty, które należy przetłumaczyć to przede wszystkim:

  • karta pojazdu
  • dowód rejestracyjny
  • umowa zakupu
  • faktura lub rachunek

Następnym krokiem będzie przeprowadzenie badania technicznego pojazdu w Okręgowej Stacji Pojazdów. Po przeprowadzonym przeglądzie otrzymasz odpowiednie zaświadczenie, a także Dokument Identyfikacyjny Pojazdu.

W ciągu pięciu dni od daty zakupu powinieneś też zgłosić się do urzędu celnego. Należy tam wypełnić Deklarację uproszczonego nabycia wewnątrzwspólnotowego (dokument AKC-U).

Obowiązkowa jest także wpłata na podatek akcyzowy na urzędowe konto bankowe. Po wpłacie należy złożyć wniosek do Naczelnika urzędu celnego z prośbą o wydanie specjalnego dokumentu – potwierdzenia uiszczenia opłaty.

Kolejnym krokiem jest udanie się do Urzędu Skarbowego i złożyć wniosek o wydanie decyzji dotyczącej zwolnienia z VAT. Oprócz wypełnienia odpowiedniego formularza należy także uiścić opłatę za wydanie zaświadczenia. Sprowadzenie auta z zagranicy wymaga także dokonania wpłaty na pokrycie kosztów złomowania w przyszłości.

Jest to tzw. opłata recyklingowa. Po wykonaniu wszystkich wyżej opisanych obowiązków w końcu możemy udać się do wydziału komunikacji z dokumentami i złożyć wniosek o rejestrację samochodu.